Om os

Udfold din kreativitet i et fællesskab, der støtter alle sider af din udvikling

Velkommen til Kunstskolen Rammen

​

På Kunstskolen Rammen inviterer vi unge og voksne med særlige behov indenfor, hvor passionen for kunst og kreativitet blomstrer. Vores skole er et inkluderende fællesskab, hvor vi værdsætter og støtter hver enkelts unikke rejse inden for kunstens verden.

​

Hos os finder du en varm og accepterende atmosfære, hvor vi tager hånd om hver enkelt elev. Uanset om du står over for psykiske udfordringer, fysiske handicaps, synsproblemer, kognitive udfordringer eller autisme, har vi plads til dig. Vores tilgang til undervisning er dybt personlig og udformet i samarbejde med dig for at sikre, at dine personlige, sociale og faglige behov bliver mødt.

​

Vi tilbyder både uddannelseforløb for STU-elever og aktivitets- og samværstilbud under servicelovens paragraf 104.

Uddannelsesmuligheder og kreativ udfoldelse

Kunstskolen Rammen tilbyder to primære studielinjer:

​

1. Kunstlinjen: Dyk ned i traditionelle og eksperimentelle kunstformer. Arbejd med alt fra maling, tegning, tryk, skulptur og installation til mixed media og grafik. Vores erfarne kunstnere og undervisere vil guide og inspirere dig gennem din kunstneriske udvikling.

2. Den Grafiske Linje: Udforsk grafisk design og visuel kommunikation gennem tegning, fotografi, collage og digital design. Vores program inkluderer også avancerede muligheder inden for 3D grafik, hvor du lærer at designe og visualisere objekter i tre dimensioner. Med adgang til 3D-printere får du mulighed for at bringe dine digitale kreationer til live, hvilket giver en unik forståelse for både design og produktion. Lær om filmproduktion, fra konceptudvikling til den færdige video. Vores moderne faciliteter inkluderer iMac-computere udstyret med den nyeste software, hvilket sikrer, at du får de bedste værktøjer i hænderne.

Ud over kunst og design tilbyder vi også individuel undervisning i humanistiske og videnskabelige fag samt ADL-træning.

Praktisk information

• Undervisningstider: Mandag til fredag fra kl. 9:00 til 14:30.

• Praktikophold: Besøg os og oplev 1-5 dages gratis praktik. Der kan også arrangeres et længere praktikophold mod betaling.

• STU-elever: Ved afslutning af dit STU-forløb på Kunstskolen Rammen modtager du et kompetencebevis, der anerkender dine faglige, sociale og personlige kompetencer.

• Opstart: Der optages løbende nye elever på Kunstskolen Rammen.

• Opsigelse: En aftale kan opsiges med en måneds varsel fra begge parter.

Besøg os

Du er altid velkommen til at besøge Kunstskolen Rammen og opleve vores kreative miljø. Tag et par dage i praktik og mærk, hvordan vi kan støtte dig i at udvikle dit talent og øge dit selvværd og selvstændighed.